Telindus zet IT hulpactie op voor organisaties met een vitale functie

20 mrt 2020

Nederland werkt ten tijde van de coronacrisis massaal thuis, zodat grote delen van de samenleving kunnen blijven draaien. Belangrijke aandachtspunten bij thuiswerken zijn de beveiliging en beschikbaarheid van IT-systemen. Telindus, de autonome specialist in slimme en veilige IT-platforms, heeft een hulpactie opgesteld waarbij bedrijven en instellingen in de zogeheten vitale sectoren op laagdrempelige wijze gebruik kunnen maken van essentiële diensten om hun technologische infrastructuur crisisbestendig te maken.

Performance en continuïteit

“De gevolgen van de verspreiding van het coronavirus en de maatregelen om dit verder te voorkomen hebben ons allen overvallen. De eerste prioriteit van Telindus is de gezondheid van onze medewerkers”, zegt Joris Leupen, Managing Director bij Telindus. “Tegelijkertijd voelen wij de urgentie om onze kennis en ervaring belangeloos in te zetten om thuiswerken voor iedereen in de vitale sectoren op een veilige manier mogelijk te maken. Te beginnen met onze eigen klanten en als de capaciteit het toelaat willen we ook voor andere organisaties die van vitaal belang zijn hulp bieden.”

Hulp in lastige tijden

Zo staat Telindus organisaties bij die plotseling extra kosten moeten maken, bijvoorbeeld om cloud-omgevingen in te richten en om extra security-maatregelen te nemen. “Organisaties kunnen deze middelen niet altijd vrij maken”, constateert Leupen. “Telindus heeft dit soort oplossingen op de plank liggen en stelt deze graag beschikbaar aan bedrijven en instellingen die bedreigingen kunnen omzetten in kansen. Denk hierbij aan zorginstellingen die zorg op afstand kunnen inrichten of aan het onderwijs dat leerlingen en studenten online moet faciliteren.”

Kosteloos support

Het pakket van de hulpactie van Telindus bestaat onder andere uit kosteloze remote ondersteuning. Daarnaast kunnen bedrijven en instellingen met vitale functies op verzoek uitwijken voor remote beheer naar het Service Management Center van Telindus. Zo kunnen incidenten snel gedetecteerd en opgelost worden. Zo houden ICT-beheerders van klanten de handen vrij voor het beantwoorden van vragen van telewerkers. Telindus fungeert op deze manier als verlengstuk van de eigen support organisatie. Tevens stelt Telindus voor een aantal organisaties in vitale sectoren Managed DNS Security kosteloos ter beschikking. Cyberaanvallers weten in deze crisissituatie immers feilloos de zwakke plekken te benutten en staan klaar om waardevolle data buit te maken en bedrijfskritische systemen te verstoren. Managed DNS Security geeft de IT-afdeling betere controle over en grip op de beveiliging van het (thuis)netwerk. Door het als managed dienst aan te bieden, hebben de betrokken organisaties meer tijd om hun medewerkers te begeleiden in het werken op afstand. En ten slotte is het goed om te vermelden dat Telindus een reeks tools voor online samenwerken en security van verschillende A-leveranciers kosteloos ter beschikking stelt.

Digitale weerbaarheid

“We hopen als Telindus een steentje te kunnen bijdragen aan de digitale weerbaarheid van ondernemingen in de vitale sectoren, juist in een tijd waarin wij hen allen hard nodig hebben. Telindus neemt nu zijn verantwoordelijkheid en biedt hen een pakket services waarmee zij performance en continuïteit kunnen optimaliseren en beveiliging van remote verbindingen kunnen garanderen. We vragen onze klanten en de betrokken organisaties: hoe kunnen we je helpen? Laat het ons weten”, besluit Leupen.

Neem contact op met 030-247 11 11 om de mogelijkheden en voorwaarden te bespreken.