Bruggen bouwen tussen lokale overheden en duurzame IT-oplossingen

Blog

Bruggen bouwen tussen lokale overheden en duurzame IT-oplossingen

Dagelijks werken de mensen binnen Telindus aan het creëren van een veilige, duurzame digitale samenleving. IT staat hierbij voorop: als katalysator van innovatie geloven we dat een sterke IT-infrastructuur elke organisatie kan laten gedijen in het digitale tijdperk. Wat de IT-ambities van onze klanten ook zijn, onze experts staan hen bij met raad en daad. In deze blogreeks vertellen onze ambassadeurs hoe zij dit in hun rol bij Telindus aanpakken en ervaren. Deze keer: Petra Mulder, accountmanager lokale overheid.

In haar rol is Petra commercieel eindverantwoordelijk voor gemeenten, provincies en waterschappen. Haar dagelijkse taken omvatten het begrijpen van de uitdagingen van klanten binnen de IT-infrastructuur en het bieden van oplossingen op maat. “Het is mijn rol om ervoor te zorgen dat klanten zich gehoord voelen,” zegt Petra. Ze benadrukt het belang van het stellen van de juiste vragen om de behoeften van de klant volledig te begrijpen: “Ik stel altijd heel veel vragen. Ik vind het belangrijk dat de klant veel praat en dat ik een luisterend oor bied. Ik kijk vervolgens hoe ik ze kan helpen met hun uitdaging.”

Spil tussen business en techniek

Een essentieel aspect van Petra’s rol is de nauwe samenwerking met expertteams binnen Telindus. Ze fungeert als de spil tussen de klant en de technische expertise van het bedrijf. “Wat je bijvoorbeeld veel ziet, is dat gemeenten erg zoekende zijn naar de oplossing die het beste bij hen past en vragen wat wij daarin kunnen betekenen. Wij adviseren, waarbij we niet alleen oog hebben voor IT an sich, maar ook weten wat er mogelijk is binnen de huidige wet- en regelgeving”, legt Petra uit. “Deze sectorspecifieke kennis maakt vaak het verschil.”

Sterke communicatie en focus op duurzaamheid

Relatiemanagement is dus een grote pijler in het werk van Petra. In haar rol integreert ze haar persoonlijke ambities met de doelen van de klant. “Voor mij is goed communiceren, snel opvolgen en afspraken nakomen erg belangrijk”, zegt ze. Daarnaast zoekt ze ook de aansluiting binnen duurzaamheid: “Ik werk aan veel aanbestedingen binnen de lokale overheid. Daarbinnen wordt duurzaamheid belangrijker, wat betekent dat ook de IT-partner bepaalde waarden na moet streven op dat gebied. Dat vind ik een mooie ontwikkeling. Onze eigen doelstellingen zijn ook aardig ambitieus: zo willen we onder andere de duurzaamste IT-leverancier van Nederland worden.”

Interne sfeer werkt door naar de klant

Petra’s kracht ligt in haar vermogen om waarde toe te voegen. Ze draagt bij aan het realiseren van klantdoelen door haar betrokkenheid en opvolging, resulterend in positieve feedback en een gevoel van geholpen zijn bij de klant. Dat komt mede door de sfeer en dynamiek binnen Telindus. “Ik werk heel nauw samen met mijn collega’s, wat ik erg prettig vind. Het is één van de redenen dat ik graag bij Telindus werk.” Wat werken bij Telindus voor Petra ook uniek maakt, is de invloed die ze in haar rol heeft op de dagelijkse gang van zaken binnen organisaties: “Tegenwoordig heeft ieder bedrijf een veilig en betrouwbaar netwerk nodig om goed te functioneren. Dat ik daar een bijdrage aan kan leveren, is fantastisch.”

Meer weten over de werkwijze van Telindus of heb je aanvullende vragen voor Petra? Laat het ons weten!

Blijf up to date! Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Blijf up to date! Meld je aan voor onze nieuwsbrief.