Van wetgeving naar databeschikbaarheid in de zorgsector: voor welke uitdagingen komen we te staan?
BLOG - Op Europees, landelijk en regionaal niveau, krijg je te maken met uitdagingen die vragen om databeschikbaarheid. Welke uitdagingen zijn dat?
Blog
In haar rol is Petra commercieel eindverantwoordelijk voor gemeenten, provincies en waterschappen. Haar dagelijkse taken omvatten het begrijpen van de uitdagingen van klanten binnen de IT-infrastructuur en het bieden van oplossingen op maat. “Het is mijn rol om ervoor te zorgen dat klanten zich gehoord voelen,” zegt Petra. Ze benadrukt het belang van het stellen van de juiste vragen om de behoeften van de klant volledig te begrijpen: “Ik stel altijd heel veel vragen. Ik vind het belangrijk dat de klant veel praat en dat ik een luisterend oor bied. Ik kijk vervolgens hoe ik ze kan helpen met hun uitdaging.”
Een essentieel aspect van Petra’s rol is de nauwe samenwerking met expertteams binnen Telindus. Ze fungeert als de spil tussen de klant en de technische expertise van het bedrijf. “Wat je bijvoorbeeld veel ziet, is dat gemeenten erg zoekende zijn naar de oplossing die het beste bij hen past en vragen wat wij daarin kunnen betekenen. Wij adviseren, waarbij we niet alleen oog hebben voor IT an sich, maar ook weten wat er mogelijk is binnen de huidige wet- en regelgeving”, legt Petra uit. “Deze sectorspecifieke kennis maakt vaak het verschil.”
Relatiemanagement is dus een grote pijler in het werk van Petra. In haar rol integreert ze haar persoonlijke ambities met de doelen van de klant. “Voor mij is goed communiceren, snel opvolgen en afspraken nakomen erg belangrijk”, zegt ze. Daarnaast zoekt ze ook de aansluiting binnen duurzaamheid: “Ik werk aan veel aanbestedingen binnen de lokale overheid. Daarbinnen wordt duurzaamheid belangrijker, wat betekent dat ook de IT-partner bepaalde waarden na moet streven op dat gebied. Dat vind ik een mooie ontwikkeling. Onze eigen doelstellingen zijn ook aardig ambitieus: zo willen we onder andere de duurzaamste IT-leverancier van Nederland worden.”
Petra’s kracht ligt in haar vermogen om waarde toe te voegen. Ze draagt bij aan het realiseren van klantdoelen door haar betrokkenheid en opvolging, resulterend in positieve feedback en een gevoel van geholpen zijn bij de klant. Dat komt mede door de sfeer en dynamiek binnen Telindus. “Ik werk heel nauw samen met mijn collega’s, wat ik erg prettig vind. Het is één van de redenen dat ik graag bij Telindus werk.” Wat werken bij Telindus voor Petra ook uniek maakt, is de invloed die ze in haar rol heeft op de dagelijkse gang van zaken binnen organisaties: “Tegenwoordig heeft ieder bedrijf een veilig en betrouwbaar netwerk nodig om goed te functioneren. Dat ik daar een bijdrage aan kan leveren, is fantastisch.”
Meer weten over de werkwijze van Telindus of heb je aanvullende vragen voor Petra? Laat het ons weten!