Financiële dienstverlening
De financiële sector moet blijvend innoveren
De financiële sector moet blijvend innoveren
Klanten optimaal bedienen en continu nieuwe diensten ontwikkelen zijn een mustDe economische crisis van 2008 heeft de financiële sector pittig geraakt. Als gevolg daarvan worden nog steeds noodzakelijke reorganisaties uitgevoerd waarbij de digitalisering van processen een belangrijke rol speelt. Een verregaande digitalisering is daarnaast ook nodig om snel in te kunnen spelen op alle veranderingen en nieuwe toetreders in de markt.
Finance betekent steeds vaker IT
Die nieuwe toetreders gebruiken IT namelijk als fundament van hun dienstverlening. Niet alleen grote spelers als Google en Apple, maar ook Fintech-startups jagen innovatie aan. Om in deze snel veranderende wereld van big data, digitalisering, compliance eisen en mobiele consumenten groeidoelen te realiseren heeft de Finance professional hulp nodig van zijn IT-collega. Alleen door de inzet van slimme IT-oplossingen blijven organisaties in de toekomst in staat bedrijfsprocessen efficiënt te organiseren en klanten veilig en direct te bedienen.
Maar wat betekent dit voor de werkgelegenheid in de sector, wie heeft in de toekomst nog een baan in de branche en hoe belangrijk wordt IT? Professionals in de financiële sector verwachten dat de branche in 2030 totaal is getransformeerd. Gaat het betalingsverkeer merendeels realtime plaatsvinden, vormen artificial intelligence en big data de basis van iedere beslissing in de financiële sector? Hoe het ook precies uitpakt, de financiële sector zal de komende jaren snel en ingrijpend veranderen. Hierbij is een goede toekomstbestendige IT-strategie en een betrouwbare IT-business partner noodzakelijk om alle uitdaging het hoofd te kunnen bieden.
Al jaren staat Telindus diverse toonaangevende bedrijven en instellingen in deze sector bij. Hoe en waarmee? Daarin adviseren onze experts je graag. Neem contact op via het formulier aan de rechterkant van deze pagina voor een vrijblijvende afspraak.