Whitepaper

Business continuïteit krijgt een andere dimensie

Maak business continuïteit onderdeel van het corporate DNA

De afgelopen periode hebben we gezien hoe creatief of innovatief business continuïteit eruit kan zien. Organisaties hebben hun businessmodellen moeten bijstellen of volledig moeten omgooien. Wat gebeurt er als we weer overgaan tot business as usual? Vervallen we dan in oude patronen of zien we kans om creatief denken en veranderbereidheid te borgen in onze organisatiecultuur? De innovaties blijven wel na deze periode, maar het gedrag en de cultuur, hoe zit het daarmee? Nieuwe innovaties zullen wellicht niet gestimuleerd worden, zoals dat nu wel gebeurt.

Business continuïteit verankeren in de dagelijkse praktijk

COVID-19 heeft bedrijven en overheidsinstellingen met de neus op de feiten gedrukt. Business continuïteit is niet hetzelfde als een plan opstellen dat in een virtuele la verdwijnt voor noodgevallen. Business continuïteit moet verankerd worden in de dagelijkse praktijk. Zorg ervoor dat de lessons learned van deze periode niet verloren gaan. De mentaliteit van samen de uitdaging aankunnen, anderen helpen en niet klagen maar aanpakken. Dat het denken in nieuwe kansen en het afwegen van andere scenario’s min of meer gestandaardiseerd worden. Het nieuwe business continuïteit is er een die bestaat uit voortdurend veranderen.

In deze whitepaper lees je:

  • Hoe het komt dat we anders naar business continuïteit moeten kijken,
  • De vele facetten van business continuïteit,
  • Hoe je de denkwijze moet verankeren in je organisatie, zodat het vast onderdeel van het corporate DNA wordt,
  • Wat je nodig hebt om mensen, processen en technologie zo in te zetten en in te richten dat je kunt sturen op business continuïteit,
  • Het belang van business continuïteit  voor iedere sector en onze intrinsieke motivatie uit om te laten zien hoe belangrijk wij jouw business continuïteit vinden.

Download de whitepaper via het formulier aan de rechterkant van deze pagina.

Blijf up to date! Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Blijf up to date! Meld je aan voor onze nieuwsbrief.