IT van vandaag staat de business van morgen in de weg

Onderzoeksrapport

Business Innovatie

48 procent van de organisaties geeft aan dat verouderde automatisering en legacy-systemen groei en innovatie remmen

Organisaties moeten mee in nieuwe ontwikkelingen om onderscheidend te blijven en om de dienstverlening in lijn te brengen en te houden met de verwachtingen van klanten, partners, cliënten of burgers. Er staan verscheidene technologische ontwikkelingen tot je beschikking, waarmee je als C-level je organisatie de juiste richting op kunt sturen. Denk hierbij aan Artificial intelligence, ‘as a service’ en 5G.

De business van morgen en overmorgen

Organisaties zijn vaak niet in staat om te profiteren van de geschetste technologische vooruitgang. We zien dat de bestaande technologische infrastructuur en vastgeroeste structuren organisaties hinderen om wendbaar en flexibel te worden. Het komt gewoonweg niet tot stand omdat er te veel tijd wordt besteed aan de business van gisteren en vandaag in plaats van aan die van morgen en overmorgen.

Innovatievermogen van IT

Wij vroegen ons af waar dat nu aan ligt. Om inzicht te krijgen in de beweegredenen en achtergronden hebben wij een reeks stellingen en vragen aan 153 C-level executives van omvangrijke organisaties in Nederland voorgelegd. In dit rapport gaan we dieper in op de vraag hoe zij aankijken tegen het eigen IT innovatievermogen, welke belemmeringen zij zien voor innovatie en welke resultaten zij al wel hebben geboekt.

Na het lezen van dit rapport rekenen we erop dat je de urgentie voelt en kun je aan de hand van onze aanbevelingen gaan werken aan de wendbare organisatie van de toekomst.

Blijf up to date! Meld je aan voor onze nieuwsbrief.
Blijf up to date! Meld je aan voor onze nieuwsbrief.