Telindus scoort goed in het onderzoek Giarte IT Experience Benchmark

17 aug 2020

Telindus komt positief uit de resultaten van de Giarte IT Experience Benchmark (voorheen de Outsourcing Performance Benchmark). Giarte publiceert jaarlijks de grootste benchmarkstudie over de ervaringen van Nederlandse klantorganisaties met hun IT-serviceproviders. Onder andere het senior management, zoals CIO’s, geven in het onderzoek hun mening over hun outsourcingpartners. Dit jaar neemt Telindus voor de derde keer deel aan het onderzoek. Met een topscore van 8,4 (op een schaal van 1 tot 10) op het domein Infrastructure Management (IM) staat Telindus in de top drie in de peergroup – de groep vergelijkbare dienstverleners – medium size en met een 7,8 op Security Management (SM) scoren ze hoger dan het gemiddelde (7,6). Daarnaast beveelt 68 procent van de ondervraagden Telindus aan als outsourcingpartner.

De klant centraal

Telindus heeft het afgelopen jaar haar nieuwe target operating model geïmplementeerd, waarbij de focust ligt op drie gebieden: security & service, smart infra cloud en smart infra networking. Joost van Wieringen, Manager Strategy & Marketing Telindus: “We willen met deze nieuwe strategie onze klant meer centraal stellen. Dit doen we door onze klanten beter te faciliteren in hun behoeften. Uiteindelijk is ons doel dat zij onze dienstverlening steeds meer als een experience gaan ervaren. Daarvoor hebben we onze gehele organisatiestructuur omgegooid om ervoor te zorgen dat onze oude propositie als leverancier langzaamaan naar de achtergrond verdwijnt om onze nieuwe positionering als dienstverlenende strategische IT-partner meer naar de voorgrond te laten treden.”

Naast de deelname aan het Giarte onderzoek heeft Telindus dit jaar ook een eigen klanttevredenheidsonderzoek gehouden. “Volgend jaar verwachten we dat onze organisatieverandering nog meer effect heeft op de resultaten. Vanaf dat moment hebben we onze klanten echt hebben laten ervaren dat je niet alleen met Telindus werkt, maar dat je met ons samenwerkt, en we continu proactief werken aan een oplossing.”

Next steps

Om de transformatie te laten slagen heeft Telindus een nieuwe functie in het leven geroepen waarbij de volledige focus ligt op de dienstverlening. Van Wieringen vervolgt: “Door het toevoegen van deze nieuwe functie willen we nieuwe proposities en componenten voor onze klanten ontwikkelen, waardoor maatwerk in de toekomst steeds gemakkelijker wordt. Door echt naar de klant te luisteren en te ontdekken waar zij behoefte aan hebben, kunnen wij vooraf al een betere service bieden.”

Volgend jaar hoopt Van Wieringen niet alleen met IM en SM in de top drie van het Giarte IT Experience Benchmarkte eindigen, maar ook hoger te scoren op klanttevredenheid. “Met een score van een 7,7 doen we het voor Nederlandse begrippen al erg goed en natuurlijk zijn we erg blij om te zien dat de investeringen in de domeinen IM en SM al beginnen te lonen. Dit geeft aan dat we op de goede weg zijn, maar uiteindelijk willen we meer. Om volgend jaar echt een topscore te behalen, gaan we dit jaar onze klanten nog meer aandacht geven. Daarnaast is een van onze next steps om ook met onze ITaaS-diensten hoog te gaan scoren. Wanneer de infrastructuur goed is, betekent dit namelijk ook dat de hybride oplossing op het gebied van cloud helemaal correct moet zijn. We zijn hier momenteel hard voor aan het werk en hopelijk worden de topscores volgend jaar weer werkelijkheid.”