Blog

Managed Services

Klaar voor de toekomst: veranderingen op uw dienstverlening

26 jun 2017

Er gebeurt een hoop op het gebied van IT. Het gaat zo snel dat het voor de mensen werkzaam in de IT, maar vooral daarbuiten moeilijk is om bij te houden. Nieuwe ontwikkelingen, uitvindingen en de combinatie daarvan bieden vaak duizelingwekkende mogelijkheden. Je ziet dat bedrijven zoekende zijn naar welke nieuwe ontwikkeling goed bij hen past om te gebruiken in de toekomst. En dat is precies waar ik naartoe wil in deze blog, het woordje toekomst. De vraag die ik dan ook stel is “is het wel toekomst of….?” Vul dit zelf maar in. Wat mij betreft zijn alle IT-mogelijkheden en de daarbij geleverde dienstverlening geen toekomst, maar is het er al in vele gevallen. Waarom gaan we dan niet massaal over op al het moois dat nieuwe technologieën met de daarbij behorende dienstverlening te bieden hebben? Dat heeft te maken met het stukje mens en verandering.

Robert Matla door Robert Matla

Veranderingen na verandering; dienstverlening hier en dienstverlening daar

Het onbekende zorgt ervoor dat mensen verandering eng vinden. Maar hebben we het hier wel over toekomst? In veel gevallen is het de dagelijkse realiteit en moet je als organisatie er wel iets mee. Je wordt als gevestigde organisatie ingehaald door technologische mogelijkheden en de nieuwe vormen van dienstverlening die technologie mogelijk maakt. De jeugd en start-ups omarmen deze mogelijkheden en beheren de markt met hun nieuwe dienstverlening. Dit maakt het nog eens extra zichtbaar en benadrukt dat het allemaal heel snel gaat. Kijk maar eens via YouTube naar één van de vele lezingen die Peter Hinssen geeft over deze veranderingen en wat de redenen zijn om hier nu al mee te gaan in deze veranderingen.

Klaarstomen voor de toekomstige dienstverlening

Zelf ontdekte ik dit toen ik voor onze organisatie bij het interne team plaatsnam voor ons Inspiration Center. We willen mensen en bedrijven inspireren om over nieuwe technologische mogelijkheden voor hun dienstverlening na te denken, om zo tot nieuwe inzichten te komen voor hun dienstverlening in de toekomst. Om dat te realiseren, moet je eerst zelf in de praktijk ervaren wat dit betekent. Pas daarna konden we het gestalte geven aan het Inspiration Center. Ik kan u zeggen dat het u zal verbazen. Het was verfrissend om te praten met start-ups en de manier waarop ze naar dingen kijken. Daar waar ik zelf sceptisch was over sommige vernieuwingen, werd ik enthousiast en gaf het veel energie. Ik merkte dat de verandering helemaal niet eng of erg was, maar juist leuk, verfrissend en mag ik het woordje gaaf ook gebruiken?

Maar toekomst? Er is al veel en niet alles is al klaar of mogelijk om te gebruiken. Het komt echter wel zeer snel op ons af en dan heb ik het maar niet over alle mogelijkheden die eraan gaan komen. Die vele mogelijkheden willen wij u laten ervaren in ons Inspiration Center. En welke mogelijkheid past dan bij uw organisatie? Alles heeft te maken met verandering. Ik heb opgezocht hoe ons brein reageert op verandering en bij wie anders kom ik uit dan bij prof. Dr. Erik Scherder. We zijn het Inspiration Center momenteel aan het opbouwen. Ik hoop u in de nabije toekomst een keer te mogen uitnodigen om u te inspireren en mogelijk tot nieuwe inzichten te laten komen.

Geïnteresseerd?

Robert Matla
Neem contact op met onze specialist Robert Matla

Robert Matla is Pre-Sales Consultant Services bij Telindus en heeft veel ervaring met de diverse aspecten van het servicelandschap. Zo heeft hij bij grote internet providers en financiële organisaties zowel sales- als servicefuncties bekleed en de dienstverlening naar klanten opgezet, verbeterd en geoptimaliseerd. Op basis van zijn kennis en ervaring, is Robert bij Telindus onderdeel geweest van het opzetten van Managed Services. Op dit moment ligt zijn focus op het leveren van een maatschappelijk verantwoorde dienstverlening aan de klanten. Het gaat hierbij altijd om de mens, processen (ITIL), communicatie, apparatuur en tools. Al deze werelden komen bij elkaar als je praat over dienstverlening of service. Het zijn precies die werelden waar Robert ervaring in heeft opgedaan. Naast zijn functie als consultant is Robert ook voorzitter van de ondernemingsraad. In zijn vrije tijd loopt hij graag hard en staat hij op de tribune van zijn favoriete voetbalclub.

geen reacties
Plaats een reactie